Generelt

Simon Siger

Der er sikkert flere, der kender ”Simon Siger” – legen hvor én deltager påtager sig rollen som den kommanderende ”Simon”, der udstikker ordrer, som skal følges, hvis de indledes med ordene ”Simon Siger”. Hvis ikke ordren følges eller hvis man følger en ordre, uden der er blevet sagt ”Simon Siger”, ryger man ud. Jo flere kommandoer, jo sværere bliver det, så for at blive god til legen er det vigtigt, at man kan skelne de gyldige fra de ugyldige kommandoer og basere sine beslutninger på validitet.

Men hvorfor bringer jeg den her leg op på en blog om digital forretningsforståelse? Fordi den minder meget om det dilemma, som rigtig mange ledere dagligt udfordres af! 

Lederne ved godt, hvordan de gerne vil drive deres virksomheder, og at digital muligheder kan øge virksomhedernes effektivitet og skabe bedre resultater.  Deres største udfordring er mængden af kommandoer, som de bliver stillet over for af ”Simon” (også kendt som markedet):

”Kunderne forlanger hurtigere leveringstid”, ”Sortimentet er ikke tilfredsstillende”, ”Målgrupperne har ændret adfærd”, ”Hvorfor er vi ikke synlige på de sociale medier, når konkurrenterne er?”, ”Kunderne vil betjenes 24/7”.

Rigtig mange ledere er netop ledere, fordi de kan analysere, tage svære beslutninger og udstikke retningslinjer, som deres medarbejdere forstår og kan handle ud fra. Problemet er mængden af krav, der skal tages stilling til - jo flere beslutninger, der bliver taget på baggrund af mavefornemmelser og hurtige antagelser, jo større risiko er der for at disponere forkert og ryge ud af legen.

Hos Bleau er vi 100% fokuseret på digital forretningsforståelse. Ved at indsamle og analysere brugeradfærd skaber vi et fundament, som vi kan holde op imod vores kunders øvrige data, og som ledelsen kan stille spørgsmål til og - ikke mindst - træffer beslutninger ud fra.

I mandags holdte jeg møde med en indehaver af en større detailhandelsvirksomhed, som ærligt fortalte, hvorfor deres marketingchef var blevet opsagt. ”Show me the money” var budskabet og marketingchefen havde ikke kunne synliggøre ROI på markedstiltagene.

”Simon Siger”: Lad Bleau hjælpe jer med at basere jeres forretning ud fra data!

Udgivet: 17-03-2014 00:00:00

Få nyhedsbrevet

Vil du have ekspertråd, nye webtendenser og nyheder fra og om Bleau serveret direkte i din indbakke?




Vælg minimum et område

Jeg accepterer hermed at Bleau opbevarer og anvender min data som beskrevet i Privatlivspolitikken .

Lignende læsning

Sæt fokus på indholdet og øg hjemmesidens værdi

Hvordan kan indholdsoptimering skabe værdi for jeres hjemmeside? Vi giver vores bud her:

Veloverstået indholdscafé for boligkunder

Vellykket indholdscafé med fokus på det optimale indhold, få en kort opsummering her:

Hvorfor "Less Is More" og "Content First" ikke bare er buzzwords.

Læs her hvorfor du bør arbejde efter disse principper når hjemmesiden skal designes:
BLEAU A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

7020 8833

info@bleau.dk
SUPPORT

7020 8807

Følg os her