Erhverv

Nye forsider i moliri

På baggrund af vores erfaring med anvendelse af moliri, har vi udviklet fem forskellige forside-skabeloner, der tilbydes til alle vores kunder som standard. Samtidig bliver det også muligt at specialudvikle en forside, der er helt unik for den enkelte organisation.

Specialudviklede forsideskabeloner 

Alle fem nye forsideskabeloner er baseret på en helt ny teknik, som gør det muligt at bygge specialudviklede skabeloner. Den nye teknologi gør desuden, at den enkelte kunde helt selv kan bestemme layout og design. Hvis man gerne vil have sin helt egen specialudviklede forside, kræves der først et design, og dernæst skal skabelonen kodes. Begge dele kan Bleau være behjælpelig med, men både design og kodearbejde kan også udføres af andre - der dog skal være oplært i, hvordan dette gøres. 

Målgruppebestemte skabeloner 

Det bliver også muligt at præsentere forskellige skabeloner til forskellige målgrupper. Måske personalet på farten har behov for at have helt bestemte typer informationer i fokus, mens personalet på kontoret skal have vist noget andet på deres forside. Det kunne også være, at man som virksomhed ønsker at præsentere én type forside for kunder, en anden til leverandører og en tredje til medarbejdere. Det hele kan gøres nemt og hurtigt: Når man vælger en forside-skabelon, vælger man samtidig hvilke brugergrupper, forsiden skal være gældende for.  

De fem standardskabeloner 

Nedenfor finder du eksempler på de fem standardskabeloner, som hver har deres fokus, og dermed giver deres eget unikke udtryk til forsiden.    
 

Nyheder 

Nyhedsskabelonen har fokus på to ting: genveje og nyheder. Øverst findes et stort baggrundsbillede, som kan udskiftes. Baggrundsbilledet kan anvendes til at brande organisationen overfor medarbejderne. Der er mulighed for at indsætte et stort antal genveje til både eksterne og interne systemer. Genveje kan målrettes bestemte målgrupper, så forskellige typer medarbejdere præsenteres for forskellige genveje. 

Nyheder præsenteres ved hjælp af flere forskellige nyhedsskabeloner - og dermed er der også mulighed for at variere hvorledes de enkelte nyheder præsenteres. 

Chatten er i denne skabelon at finde som en genvej øverst i topbjælken. 

Vi anbefaler især denne skabelon, hvis der er tale om en organisation, der har et stort antal nyheder. 

  

Chatgrupper 

Denne skabelon har primært fokus på chatten og de chatgrupper, man som medarbejder kan være en del af. Som udgangspunkt vises medarbejderens eget chatfeed, der er en opsummering af aktiviteten i alle de grupper, som medarbejderen er en del af. Medarbejderen kan klikke sig videre til andre grupper - ligesom der også er gjort plads til ofte anvendte genveje. 

Vælg især denne skabelon, hvis der er tale om en organisation, der har et stort behov for at kommunikere internt i grupper. 

  

Klassisk intranet 

Nogle gange går man efter det klassiske udtryk. I det klassiske intranet er der gjort plads til flere forskellige typer af funktioner og informationer. Der er nyhedsliste, som viser de seneste nyheder på tværs af organisationen. Der er adgang til brugerens egen Outlook-kalender. Og så findes der en række genveje, som kan målgruppe-bestemmes. Endelige er der også et uddrag af chatten. 

Vælg denne skabelon, hvis der er tale om en organisation, der har et behov for at vise strømme af nyheder og chatbeskeder, men som samtidig har også et behov for at vise mere faste informationer/funktioner. 

Faneblade 

 

Dette er den forside, som alle nuværende kunder anvender i dag. Det er en forside, som giver rigtig god plads til de enkelte funktioner, som har fået hver deres faneblad. Det giver den fordel, at det er nemt og hurtigt at komme til eksempelvis chatten. Ulempen er, at informationer skjules under faner. 

Vi anbefaler at vælge denne skabelon, hvis der er tale om en organisation, der har et behov for at have hurtig adgang til en lang række informationer på forsiden. 

Søgning 

Denne forside har især sit fokus på søgefunktionen. Der er dog også gjort plads til en række genveje og et par nyheder.  

Vælg især denne skabelon, hvis der er tale om en organisation, der har et stort behov for hurtigt at kunne frem til information, der ligger dybt nede i for eksempel dokumentarkiver, og som ikke har et stort antal nyheder. 

  

Eksisterende kunder 

Allerede eksisterende kunder vil ikke mærke noget til de nye ændringer. Ønsker man som eksisterende kunde at få en ny forside, er dette foreløbig noget, som medarbejdere hos Bleau skal foretage. På sigt bliver det dog muligt for den enkelte kunde selv at vælge. 

At vælge sin nye forside er selvfølgelig en ganske smertefri operation, som ikke tager lang tid - men det er naturligvis vigtigt, at man som organisation tager stilling til præcis de informationer, der skal være på siden. Hvor mange nyheder ønsker man at vise? Hvor mange genveje? Hvilke genveje ønsker man, og hvordan skal de målrettes? Her står Bleau mere end klar til at hjælpe og vejlede.  

Udgivet: 16-08-2018 00:00:00

Få nyhedsbrevet

Vil du have ekspertråd, nye webtendenser og nyheder fra og om Bleau serveret direkte i din indbakke?




Vælg minimum et område

Jeg accepterer hermed at Bleau opbevarer og anvender min data som beskrevet i Privatlivspolitikken .

Lignende læsning

Let og hurtig fremsøgning af indhold

Den intelligente søgefunktion i moliri er en effektiv metode til at lokalisere indhold. Nysgerrig på hvordan? Læs mere her:

Velkommen på forsiden

Intranettets forside er, det første brugerne ser og derfor afgørende for jeres vidensdeling – men hvem og hvad skal prioriteres?
BLEAU A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

7020 8833

info@bleau.dk
SUPPORT

7020 8807

Følg os her