Generelt Erhverv

Corporate Branding (1 af 4) - Vejen mod en stærkere virksomhed

Meget mere end bare marketing  

Et af de mest hippe, men også ofte misforståede, begreber indenfor marketing- og kommunikationsverdenen er: Branding. 

Indenfor marketing var der tidligere stort fokus på reklamer med lækre slogans, så man kunne fortælle folk, at de skulle vælge lige netop ens produkt. Men i dag er det fokus blevet udvidet. Meget udvidet!  

Ledende marketingeksperter fokuserer i dag på, at en virksomheds brand ikke udelukkende skabes af de værdier, man kommunikerer udadtil, men at et brand i mindst ligeså høj grad skabes og styrkes internt i virksomheden. 

 

Tal til forbrugeren anno 2018

Vores tids forbrugere er en del af en selvpromoverende kultur, som gør dem ultra kritiske og bevidste om sammenhængen mellem de produkter de køber, og det brand, som står bag produktet. Køberne af dit produkt forlanger at kunne spejle sig i hele pakken og det er derfor Corporate Branding er så vigtigt. 

Et Corporate Brand bliver skabt ud fra 3 elementer: 

  • Image 
  • Identitet 
  • Omdømme.  

En nem måde at anskue dette på er ved at sammenligne din virksomhed med en person.  

Det indtryk man får af personen ved første øjekast, vurderet kun ud fra udseendet, vil svare til personens image. Personens opførsel, skal ses som personens identitet og omdømmet er det samlede billede, man skaber sig af personen over tid.  

En tæt og loyal relation mellem to mennesker kan kun skabes, hvis opfattelsen af personen stemmer overens med, hvordan personen rent faktisk opfører sig. Og på samme måde skal relationen mellem dit brand og dine forbrugere skabes.   

Derfor: tænk sammenhæng, når du tænker branding! 

 

Stil skarpt på jeres Corporate Brand 

Hvis du vil tage temperaturen på jeres Corporate Brand og blive klogere på, hvor I bør forbedre jer kan du starte med blot at stille dig selv disse tre spørgsmål og tjekke, om de har den ønskede sammenhæng: 

  • Hvad kommunikerer vi ud ad til? – Image 
  • Hvordan opfører vi os i virksomheden? – Identitet  
  • Hvilken samlet opfattelse har folk fået af os over tid? - Omdømme  

Læs med igen næste gang, hvor fokus bliver sat på, hvordan en stærk visuel identitet kan styrke dit Corporate Brand.  

Udgivet: 25-10-2018 14:22:00

Få nyhedsbrevet

Vil du have ekspertråd, nye webtendenser og nyheder fra og om Bleau serveret direkte i din indbakke?




Vælg minimum et område

Jeg accepterer hermed at Bleau opbevarer og anvender min data som beskrevet i Privatlivspolitikken .

Lignende læsning

BLEAU A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

7020 8833

info@bleau.dk
SUPPORT

7020 8807

Følg os her