Nyt skanderborg.dk med fire centrale indgange

– som resultat af en grundig proces, der omfatter strategi, design og implementering.

Kunden:
Skanderborg Kommune ligger i Region Midtjylland, og har et samlet indbyggertal på over 60.000 fordelt på 429,17 km2.

Casen:
Skanderborg Kommunes tidligere løsning havde efterhånden en del år på bagen og fremstod derfor ikke som tidssvarende, da den bl.a. ikke var responsiv. Derfor ønskede kommunen en ny løsning med øget fokus på selvbetjening og tilgængelighed fra smartphone og tablet.

Borger. Erhverv. Politik & fællesskab. Vær aktiv.

Fire centrale indgange med hvert sit fokus, der er et resultat af bidrag fra mange forvaltninger i Skanderborg Kommune.

Projektet startede med en strategifase og en række workshops, hvor fokus var på, hvordan medarbejdernes mange ønsker og krav til den nye løsning kunne kombineres med de seneste tendenser inden for kommunale hjemmesider og data på brugernes adfærd.

I designfasen, der tog udgangspunkt i en designworkshop, var den primære opgave at oversætte de mange specifikke ønsker, krav, tendenser og data til et design med selvbetjening som det altoverskyggende omdrejningspunkt. Et design, der tog form som wireframes, et grunddesign og til sidst et detaljeret design.

Efter det endelige design tog form, blev processen afsluttet med en implementeringsfase, der var præget af løbende dialog mellem Bleau og Skanderborg Kommune, hvilket var med til at sikre, at det aftalte design også i praksis levede op til kommunens forventninger og krav.

"Less is more", sådan kan den endelige løsning beskrives – og det betyder, at brugerne af det nye skanderborg.dk på en simpel måde kan finde frem til det indhold og de selvbetjeningsmuligheder, de efterspørger.

I den sammenhæng spiller forsiden hovedrollen med sine fire centrale indgange, der, som primær landingsside siden implementeringen, filtrerer brugerne fra første klik – og på den måde skaber hurtigt afklaring.

Det gælder selvfølgelig også i mobil- og tabletvisningen, der viderefører de fire centrale indgange, så Skanderborg Kommune nu er tilgængelig når som helst, hvor som helst.

1 | Farver og typografi
Farver
#B17703
#7D773B
#AF5F53
#4B79A9
#212121
#777771
#FFFFFF
Overskrift | Bree Serif
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
Brødtekst | Open Sans Regular
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
2 | Responsive design

Mobil- og tabletvisningen viderefører de fire centrale indgange, så brugerne altid er sikret hurtig afklaring.

3 | Opsummering
  • Fire centrale indgange, der sikrer simpel og klar selvbetjening

  • Bidrag fra mange forvaltninger i Skanderborg Kommune

  • En grundig proces præget af åben dialog og tæt samarbejde 

Kunde:
Skanderborg Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
www.skanderborg.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag