Det nye lolland.dk

skarpt struktureret og tilgængeligt på tværs af enheder.

Kunden:
Lolland Kommune hører under Region Sjælland og strækker sig over 892 km2. Kommunen huser mere end 43.000 borgere, hvoraf ca. 13.000 bor i kommunens største by, Nakskov.

Casen:
Lolland Kommunes gamle hjemmeside var ikke designet specielt godt. Selvbetjeningsmulighederne var svære at få øje på, informationsarkitekturen var kluntet, og brugeroplevelsen fra mobile enheder var meget dårlig, da det gamle design ikke tog højde for brede fingre og små mobilskærme.

Lolland Kommune besluttede sig derfor for, at tiden var moden til at give lolland.dk et komplet redesign.

Løsningen:

Det nye lolland.dk er meget bedre strukturet end det gamle. Selvbetjeningen er i fokus, og det er kun det absolut mest nødvendige indhold, der er tilgængeligt på forsiden.

Det nye responsive design giver desuden en god oplevelse til de brugere (ca. 33%), der hver måned besøger lolland.dk fra en mobil enhed. Indholdet, som lolland.dks smartphonebrugere præsenteres for på forsiden, er det, som de typisk efterspørger fra deres smartphone: turisme- og kulturtilbud, jobopslag i kommunen, info om genbrugspladser og anmeldelse af huller i vejen.

1 | Farvepalet og typografi
Farver
#262626
#BED600
#8FCAE7
#003478
#9F9F9F
#DDDDDD
#F5F5F5
#FFFFFF
Overskrift | Futura Medium
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
Brødtekst | Verdana
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
2 | Baseret på data
Bleau viste os, hvordan brugerne havde brugt vores gamle hjemmeside. Hvilket indhold de klikkede på, hvor mange der kom fra mobile enheder, og hvordan de bevægede sig rundt på hjemmesiden. På baggrund af det fik vi designet den nye hjemmeside, som vi er meget tilfredse med. Den er overskuelig og nem at bruge, og det er lykkedes at bevare fokus på de områder som vi som afsendere af budskaber vil have frem - uden at gå på kompromis med, hvad brugerne efterspørger. Vi er især glade for det responsive design, så brugerne har adgang til indholdet, uanset hvilken platform de er på.

Jette Johnsen, Webmaster, Lolland Kommune

3 | Responsive Webdesign

Responsive webdesign sikrer, at brugerne får en god oplevelse, uanset hvilken enhed de besøger løsningen fra.

4 | Opsummering
  • Slankere og simplere design med fokus på selvbetjening

  • God brugeroplevelse fra mobile enheder

  • Baseret på brugernes adfærd og informationsbehov

Kunde:
Lolland Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
www.lolland.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag