Med det nye webdesign
har Lemvig Kommune fået

en opdateret, brugervenlig og fleksibel kommunikationsplatform

Kunden:
Lemvig Kommune ligger i det nordvestlige Jylland og strækker sig over 508,17 km2. Kommunen huser mere end 21.000 borgere, hvoraf ca. en tredjedel bor i selve Lemvig.

Casen:
Lemvig Kommunes gamle hjemmeside var meget teksttung, teknisk forældet og stort set umulig at betjene fra mobile enheder. Og da selvbetjeningsmulighederne (herunder søgningen) heller ikke var tydeligt fremhævet, vurderede Lemvig Kommune, at et redesign ville give god værdi - både for kommunen selv og for de borgere, der anvender lemvig.dk til dagligt. 

 

Det nye lemvig.dk er først og fremmest slankere, mere simpelt og langt nemmere at navigere i. Selvbetjeningsmulighederne er tydeligt fremhævet, og den store bannerplads egner sig godt til branding af kommunen og dens aktiviter.

Det nye responsive design giver en god oplevelse til de brugere (ca. 24%), der hver måned besøger lemvig.dk fra en mobil enhed. Det indhold, som smartphonebrugere præsenteres for på lemvig.dks forside, er det, som brugerne typisk efterspørger fra en smartphone: turisme- og kulturtilbud, jobopslag i kommunen og info om genbrugspladser.

Det nye lemvig.dk er brugervenligt, da det er designet til brugerne og på baggrund af deres specifikke webadfærd.

1 | Farvepalet og typografi
Farver
#E5CCF8
#004587
#6CD14E
#141414
#E2E2E2
#F1F1F1
#FFFFFF
Overskrift | Georgia
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
Brødtekst | Verdana
AaBbCc0123
Lorem ipsum dolor sit
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
!Ӥ$%&/()=?0123456789
2 | Fokus på selvbetjening
Bleau pustede nyt liv i vores arbejde med hjemmesiden, og vi er meget tilfredse med resultatet. Udover at være en god platform til branding af kommunen har den nye hjemmeside større fokus på selvbetjening, en enklere struktur og bedre navigationsmuligheder. Det er et super veludført stykke arbejde, som alle, der har interesse i Lemvig, vil få meget gavn og glæde af.

Lena Birch, Chef for Direktionssekretariatet, Lemvig Kommune

3 | Responsive Webdesign

Responsive webdesign sikrer, at brugerne får en god oplevelse, uanset hvilken enhed de besøger løsningen fra.

4 | Opsummering
  • Slankere og simplere design med fokus på selvbetjening

  • God platform til branding af kommunen

  • Baseret på brugernes adfærd og informationsbehov

Kunde:
Lemvig Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
www.lemvig.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag