Lejre Kommune

Bleau hjælper Lejre Kommune med at optimere kommunens hjemmeside via evidens og reel brugeradfærd


Med ønsket om et optimeringsforløb, som fremmer evidens og data og dermed tager udgangspunkt i borgernes reelle adfærd, har Lejre Kommune gennemgået et Bleau Optimize-forløb, hvor Bleau har leveret en række optimeringsrapporter til kommunen. Optimeringsrapporterne har indeholdt konkrete forbedringsforslag til Lejre Kommunes hjemmeside. Igennem rapporterne har der bl.a. været fokus på optimering af navigationen fra mobile enheder, ligesom antallet af døde links på hjemmesiden har været et område, som rapporterne har belyst en mulig forbedring på. 

"Bleau kontaktede os med et alternativ til fysiske brugertests, og vi følte, at det kunne bidrage med viden om, hvordan borgerene agerede på lejre.dk – hvad der virkede og hvad der ikke gjorde."

– Webmaster i Lejre Kommune, Sune Lund Hansen.

Anbefalingerne er endnu ikke implementeret på lejre.dk, da kommunen aktuelt gennemgår et leverandørskifte og en gennemgående opdatering – dog er anbefalingerne implementeret i den nye løsning.

Kunde:
Lejre Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
lejre.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag