Et mere tidssvarende kerteminde.dk

Fokus på mobilvenlighed, selvbetjening og branding af Kerteminde Kommune over for kommunens forskellige interessenter.


Kerteminde Kommune havde et ønske om et mere tidssvarende kerteminde.dk, og det blev indfriet lige før sommerferien 2016, hvor kommunen gik live med sin nye løsning.

Vores samarbejde med kommunen er baseret på en række workshops, der har til formål at kortlægge kommunens ønsker og behov. Èt af ønskerne var en mobilvenlig løsning med støre fokus på selvbetjening, hvilket vi imødekom med vores Bleau Borger-løsning.

Generelt har medarbejderne, og de brugere der har udtalt sig, tilkendegivet, at det er blevet nemmere at finde rundt på siden og at den fremtræder moderne. Det mobilvenlige design er hilst meget velkommen.

– Jens Meyer Iversen, Projektchef i Kerteminde Kommune

En simpel forside med fokus på selvbetjening

Det nye kerteminde.dk er opbygget omkring en simpel forside, der lægger op til selvbetjening og hurtig afklaring for brugerne. Det skyldes, at en kommunal forside spiller en central rolle i forhold til at lede brugerne videre til de informationer eller den selvbetjening, de efterspørger.

Derudover indeholder Kerteminde Kommunes nye løsning integration til både borger.dk og Google Site Search, der er med til at øge løsningens serviceniveau.

Den manglende mobilvenlighed var et grundlæggende problem ved Kerteminde Kommunes tidligere løsning, og siden den nye løsning gik live, har hele 43 % af de besøgende tilgået løsningen via mobile enheder. Det responsive design kommer altså virkelig til sin ret og muliggør selvbetjening på farten.

Der har i hele forløbet været et godt samarbejde med Bleau. De få udfordringer vi har haft, har været løst hurtigt.

Læs mere om Bleau Borger her

Kunde:
Kerteminde Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
kerteminde.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag