Ny webløsning til Holstebro Kommune

Effektivisering af arbejdsgange og minimering af omkostninger

"Med vores nye Dynamicweb-løsning har vi fået et fleksibelt og brugervenligt redskab, der har forbedret vores arbejdsprocesser, og som på sigt vil løfte vores service til borgerne”, fortæller web- og ESDH-konsulent i Holstebro Kommune, Pia S. Krag.

Selvbetjening i fokus

Holstebro Kommunes website har i lang tid været kommunens primære kommunikationskanal. Kommunen havde derfor et stort ønske om at give deres borgere bedre muligheder for selvbetjening. For at imødekomme kommunens ønsker er holstebro.dk lavet på en Dynamicweb CMS platform, hvor vi har skabt en integration til borger.dk. Derudover har vi givet kommunens webløsning et nyt visuelt og strukturelt løft, hvilket får løsningen til at fremstå moderne og brugervenlig.

Effektiviserede arbejdsgange på holstebro.dk

Løbende implementeres der endnu flere funktionaliteter, der tilsammen skal løfte kommunens webløsning til et helt nyt niveau. Løsningen har dog allerede fra sin spæde start medført en del forbedringer for både brugere og redaktører. Integrationen til borger.dk sørger for, at information, som er generelt for alle kommuner, opdateres automatisk og integreres i det nye webdesign. Dette skaber effektiviserede arbejdsgange og minimerer omkostningerne.

”Løsningens integration til borger.dk har medført, at vores webredaktører allerede oplever forenklede arbejdsprocesser”, fortæller Pia S. Krag.

Den kommende tid

Den nære fremtid vil byde på yderligere forbedringer i selvbetjeningen for borgerne i Holstebro Kommune. I samarbejde med kommunen vil vi implementere et telefonbogsmodul, som integrerer til kommunens system, Active Directory. Denne integration vil medføre en effektiviseret søgning, således kommunens borgere hurtigt kan finde frem til en ønsket medarbejder og dennes kontaktinformationer. Integrationen medfører også, at alle kontaktinformationer vedligeholdes og opdateres automatisk på sitet.

”I takt med at vores funktionaliteter udvides, ser vi frem til at kunne opleve en mærkbar stigning i brugen af selvbetjening med f.eks. telefonbogsmodulet, der ankommer senere på året”, udtaler Pia S. Krag.

Kunde:
Holstebro Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
www.holstebro.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag