Optimering af kampagnesite for Hedensted Kommune

For alle der vil

Sådan lyder mottoet for Hedensted Kommunes brandingkampagne. Bleau har hjulpet kommunen med at optimere kampagnesitet www.hedenstederne.dk – et site med det primære formål, at skabe synlighed på alle de attraktive fordele, der er forbundet med at flytte til Hedenstederne.

Efter indledende dialog fandt vi hurtigt frem til, at Hedensted Kommune ønskede et optimeringsforløb, der bl.a. skulle hjælpe med at gøre hjemmesiden skarpere, så potentielle tilflyttere fik lyst til at udforske hjemmesiden i en endnu højere grad. Derudover var der også et klart mål om at nedbringe afvisningsprocenten.

Vi benyttede vores optimeringsmetode, som vi kalder for de tre F’er (Forståelse, Fakta og Forankring) til at optimere www.hedenstederne.dk. Gennem tæt dialog, analyser baseret på data fra bl.a. Google Analytics, rapporter samt konkrette anbefalinger, som Hedensted Kommune har taget i brug, har vi øget andelen af trafik gennem organiske søgninger – samtidigt med at afvisningsprocenten er faldet og den gennemsnitlige session pr. bruger er steget markant. 

Brandingkonsulent i Hedensted Kommune, Mette Korsgaard Harbøll

”I forbindelse med Hedensted Kommunes store brandingkampagne under navnet Hedenstederne har Bleau hjulpet os med at optimere kampagnesitet Hedenstederne.dk. Vi har bl.a. - i tre omgange – fået en optimeringsrapport med gode og relevante tips til, hvordan vi kan skære siden til, så den performer bedre – både når det gælder søgemaskineoptimering, brugbarhed og gennemslagskraft. Derudover har vi fået udarbejdet en søgeordsanalyse. Bleau har fulgt op på rapporterne via Skype-møder, og vi har oplevet en veloplagt og relevant rådgivning. Rapporterne har ramt plet i forhold til vores behov, idet de er skrevet i et letforståeligt sprog og adresserer problemstillinger, som vi ikke selv havde opmærksomheden på.

Bleaus rådgivere er kommet med nye forslag til indsatser på en proaktiv måde, uden at virke anmassende/salgsfokuserede, og priserne har været nemme at gennemskue (det tilbud, vi fik, var delt op i afgrænsede bidder, der har gjort det nemt for os at vælge mellem Bleaus services).”

Så til ”alle andre der vil”, optimere deres webløsning, står vi naturligvis til rådighed :-)

Kunde:
Hedensted Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
www.hedenstederne.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag