Responsive website øger konverteringsraten og sikrer bedre selvbetjening for leasingkunder

Med det formål at optimere det online leasingsalg og bedre segmentere privat- og erhvervskunder fik Fleggaard Leasing designet og implementeret en ny hjemmesideløsning.

Fleggaard Leasing er en del af Fleggaard-koncernen og blev etableret i 1998 for at servicere danske privat- og erhvervskunder med attraktive leasingtilbud. Med den nye hjemmesideløsning kan hvert segment nu tilgå sit eget unikke univers fra forsiden, og det er gjort nemmere at lease og hente tilbud online.

”Vi er rigtige glade for den nye løsning. Det nye design er blevet godt modtaget af både privat- og erhvervskunder og internt i selskabet”, fortæller Ulrik Hansen-Christensen, Forretningsudvikling, Fleggaard Holding A/S.

Med den gode brugeroplevelse i centrum

Nøgleordene bag den nye løsning har været selvbetjening og den gode brugeroplevelse. Nu kan brugeren selv via hjemmesiden sammensætte og beregne leasingtilbud, som derefter automatisk kan genereres og fremsendes som PDF. Via megamenuen og den nye søgefunktion kan brugeren også hurtigt danne sig et overblik over biltyper og specifikationer.
 
”Vi har oplevet en mindre stigning i besøg efter det nye design og fået en bedre konvertering - selve konverteringsraten for tilbud er steget inden for både privat og erhverv. Vi havde en forhåbning om at få flere besøg og en højere konverteringsrate – og det, må vi sige, er lykkes”, udtaler Ulrik Hansen-Christensen og fortsætter:
 
”Vi har selv arbejdet rigtig meget med SEO på det nye site. SEO-opsætning fra Bleau har gjort, at vi har kunnet arbejde videre med den, og nu har vi en fantastisk placering i Google”.
 
Løsningen er implementeret ”responsive”, hvilket sikrer, at brugere kan tilgå hjemmesiden fra en mobil enhed, uden det går ud over brugeroplevelsen. Den er baseret på Dynamicweb CMS med et integreret eCommerce-modul, som sikrer Fleggaard Leasing en hurtig produktoprettelse og nem administration af de forskellige leasingtilbud.
 
”Selv om der oprettes flere detaljer på bilerne end tidligere, har vi oplevet markante tidsbesparelser ved at oprette og administrere produkterne i eCommerce. Det har betydet, at vi har kunnet frigive en række ressourcer internt og bruge kræfterne andre steder i leasingprocessen", fortæller Ulrik Hansen-Christensen.

Kunde:
Fleggaard Leasing
Opgave:
Hjemmeside:
www.fleggaard-leasing.dk

Kontaktperson

Alex Høgh Nielsen - Seniorkonsulent

Alex Høgh Nielsen

Seniorkonsulent

E-mail:
Telefon: 38 40 05 35
Mobil: 22 16 19 94

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag