Fanø Kommune

Det nye fanoe.dk er mobilvenligt og har fokus på dialog og branding



Som en del af vores ø-samarbejde ønskede Fanø Kommune at få en ny og forbedret hjemmeside, som tog udgangspunkt borgernes stigende behov for mobilvenlighed.

Belligende i Region Syddanmark og med et areal på 56 km2, er Fanø en del af vores samarbejde med tre ø-kommuner. Fanø Kommune huser cirka 3220 borgere, hvoraf 81 procent bor i den største by i kommunen, Nordby. Som en del af vores ø-kommune samarbejde ønskede Fanø Kommune at få en ny og forbedret hjemmeside, som tog udgangspunkt borgernes stigende behov for mobilvenlighed. 

Fanø Kommunes nye hjemmeside er baseret på Bleau Borger, og er udviklet efter principperne om responsive design. Dermed har kommunens borgere let adgang til væsentlig information på det nye fanoe.dk, uanset hvilken enhed de benytter. Hjemmesidens tilgængelighed gør, at der dannes platform for dialog mellem kommunen og borgeren.  

Borgernes informationsbehov er også en del af tankerne bag inkluderingen af Meltwater News på forsiden, hvilket sørger for, at borgerne altid har let adgang til det sidste nye om Fanø Kommune. I det hele taget fremstår det nye fanoe.dk som en mere tidssvarende hjemmeside, hvilket giver Fanø Kommune en solid platform for branding af kommunen.

"Som en lille kommune med få midler var det helt afgørende, at vi kunne indgå et samarbejde med de andre ø-kommuner i forhold til udviklingen af vores nye hjemmeside.Vi har ikke en finger at sætte på samarbejdet med Bleau. De var gode til at tage hånd om vores spørgsmål, på trods af at vi ikke havde stor erfaring i at arbejde med hjemmesider". 

Afdelingsleder Borgerservice i Fanø Kommune, Janni M. Hansen, 

Læs mere om mulighederne ved Bleau Borger her

Kunde:
Fanø Kommune
Opgave:
Hjemmeside:
fanoe.dk

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag