Bag navnet Bleau

Inspireret af det franske område Fontainebleau

Navnet Bleau er inspireret af det franske område Fontainebleau. Fontainebleau er kendt som et kreativt fristed, hvortil progressive kunstnere som Pablo Picasso og Henri Matisse tidligere har valfartet for at udøve deres på den tid revolutionerende og fornyende kunst.

I dag huser Fontainebleau også den internationalt anerkendte business-skole, INSEAD, der er kendt for at uddanne erhvervslivets spidser inden for bl.a. innovativ forretningsudvikling. Særligt i nyere tid har to profiler fra institutionen, professorerne W. Chan Kim og Renée Mauborgne, sat INSEAD og dermed Fontainebleau på verdenskortet, idet de præsenterede et nyt ledelsesbegreb kaldet Blue Ocean Strategy.

Bleau Ocean Strategy

Blue Ocean Strategy udfordrer det traditionelle syn på markeder, strategi og konkurrence ved at tale for, at moderne virksomheder ikke skal engagere sig i konkurrencemættede markeder, også kaldt røde farvande, men i stedet via innovation og nytænkning skabe blå oceaner, hvilket er et symbol for markeder uden konkurrence.

Blue Ocean Strategy har bidraget til at stadfæste Fontainebleau som et symbol på en frugtbar oase, hvor forretningsindsigt, kreativitet og innovation opstår for at forandre. Med den stigende popularitet har Fontainebleau siden hen tilegnet sig kælenavnet ’Fontaineblue’ på den internationale scene, da det franske sprog som bekendt kan være lidt drilsk.

Bleau A/S' fødsel

Da Bleau blev skabt, ønskede vi med selskabet at gå imod strømmen af traditionelle web- og reklamebureauer, som primært fokuserer på grafisk design frem for reel funktionalitet eller forretningsforståelse. Vi efterstræber at skabe vores eget Fontainebleau ved at levere løsninger, der netop befinder sig i et krydsfelt mellem forretningsindsigt, kreativitet og innovation. Derved skaber vi blå oceaner for vores kunder ved at levere forretningskritiske løsninger, der understøtter værdiskabende processer i deres virksomhed.

Udtales Blue...

Vores navn staves Bleau, men er inspireret af det internationale kælenavn ’Fontaineblue’, og vi har derfor valgt den mere populære udtale - Blue.

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag