Simon Says

Tag beslutninger på et oplyst grundlag, eller ryg ud af legen.

Der er sikkert flere, der kender ”Simon Says” – legen hvor én deltager påtager sig rollen som den kommanderende ”Simon”, der udstikker ordrer, som skal følges, hvis de indledes af ”Simon Says”. Hvis ikke ordren følges, eller hvis man følger en ordre, uden der er blevet sagt ”Simon Says”, ryger man ud. Jo flere kommandoer, jo sværere bliver det, så for at blive god til legen er det vigtigt, at man kan skelne de gyldige fra de ugyldige kommandoer og basere sine beslutninger på validitet.

Men hvorfor bringer jeg den her leg op på en blog om digital forretningsforståelse? Fordi den minder meget om det dilemma, som rigtig mange ledere dagligt udfordres af! 

Lederne ved godt, hvordan de gerne vil drive deres virksomheder, og at digital muligheder kan øge virksomhedernes effektivitet og skabe bedre resultater.  Deres største udfordring er mængden af kommandoer, som de bliver stillet over for af ”Simon” (også kendt som markedet):

”Kunderne forlanger hurtigere leveringstid”. ”Sortimentet er ikke tilfredsstillende”, ”Målgrupperne har ændret adfærd”, ”Hvorfor er vi ikke synlige på de sociale medier, når konkurrenterne er?”, ”Kunderne vil betjenes 24/7”.

Rigtig mange ledere er netop ledere, fordi de kan analysere og tage svære beslutninger og udstikke retningslinjer, som deres medarbejdere forstår og kan handle ud fra. Problemet er mængden af krav, der skal tages stilling til - jo flere beslutninger der bliver taget på baggrund af mavefornemmelser og hurtige antagelser, jo større risiko er der for at disponere forkert og ryge ud af legen.

Hos Bleau er vi 100% fokuseret på digital forretningsforståelse. Ved at indsamle og analysere brugeradfærd skaber vi et fundament, som vi kan holde op imod vores kunders øvrige data, og som ledelsen kan stille spørgsmål til og - ikke mindst - træffer beslutninger ud fra.

I mandags holdte jeg møde med en indehaver af en større detailhandelsvirksomhed, som ærligt fortalte, hvorfor deres marketingchef var blevet opsagt. ”Show me the money” var budskabet, og marketingchefen havde ikke kunne synliggøre ROI på markedstiltagene.

”Simon Says”: Lad Bleau hjælpe jer med at basere jeres forretning ud fra data!

Udgivet:
17. marts 2014
Tags:

Kontaktperson

Robert G. Filtenborg - Adm. direktør

Robert G. Filtenborg

Adm. direktør

E-mail:
Telefon: 38 40 05 30
Mobil: 29 47 91 07

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag