Sig e til din handel

Vi har undersøgt, hvor forberedte danske B2B-virksomheder er på at møde de e-handlende.

I en længere årrække har e-handel været i en rivende udvikling - ikke kun i Danmark men på verdensplan.Vi handler alle sammen oftere og oftere på nettet primært fordi det er billigere, udbuddet er større og muligvis vigtigst af alt - det er tilgængeligt 24/7.

Derfor har vi fundet det meget nærliggende at undersøge, hvor forberedte de danske B2B-virksomheder er på at møde de e-handlende brugere.

I løbet af sensommeren foretog vi en storstilet undersøgelse blandt danske fremstillings- og engrosvirksomheder for at afdække deres indsats med e-handel.

Vores undersøgelse viser ret i iøjefaldende tendenser.

For at følge med de udenlandske konkurrenter, der stormer af sted, bliver danske fremstillings- og engrosvirksomheder nødt til at se udover begrebet e-handel som én metode for handel.

E-handel dækker over mange flere elementer i samhandel med leverandører og kunder, herunder processer i forbindelse med returhåndtering, salg af reservedele og serviceydelser. Så selvom din virksomhed leverer større produkter som skibe eller maskiner, så indeholder de fleste transaktioner komponenter eller serviceydelser, hvor håndtering kan effektiviseres med e-handel og dermed kan større markeder bearbejdes.

Læs hele rapporten: Sig e til din handel

Udgivet:
12. december 2012
Tags:
Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag