Sæt fokus på indholdet og øg hjemmesidens værdi

En god hjemmeside er mere end flot design, et brugervenligt CMS-system og gode selvbetjeningsmuligheder. De tre faktorer ér vigtige, men hvis I skal indfri hele hjemmesidens potentiale og skabe den maksimale værdi for brugerne, må I ikke glemme indholdet.

For nyligt viste viste en undersøgelse, at næsten 60 % dagligt møder en dårligt formuleret tekst – ofte med grammatiske fejl, der forvirrer læseren. Derudover er det kun ned mod 20 % af en tekst på nettet, der bliver læst.

Mange glemmer indholdet

Vores erfaring er, at der bruges mange ressourcer på design, teknik og funktionalitet, mens mange glemmer indholdet. Det betyder, at indhold af lav kvalitet begrænser hjemmesidens samlede værdi – præcis som et dårligt design eller lav tilgængelighed gør det.

Med indhold af lav kvalitet mener vi tekster, der ikke leder brugeren til en handling eller tekster, som indeholder for mange budskaber. Indholdet kan også være præget af, at det generelt er uopdateret eller at der er ubalance mellem grafik og tekst.

Bleau Indholdsoptimering

Vi ønsker at sætte fokus på, hvordan I kan højne kvaliteten af jeres indhold og dermed hjemmesidens samlede værdi. Det gør vi gennem konkrete løsningsforslag frem for datatunge rapporter, som er svære at gennemskue betydningen af.

Læs mere om Bleau Indholdsoptimering

Udgivet:
1. december 2016
Tags:
Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag