Redesign øger konvertering med 967%

Efter at Psykoterapeutisk Institut Århus (PIAA) gik i luften med deres nye webløsning, har de oplevet en 967% stigning på bestilling af kursusmaterialer.

 

Psykoterapeutisk Institut Århus (PIAA) gik i starten af september i luften med en ny webløsning - designet og implementeret af Bleau.

Flere faktorer lå til grund for redesignet, men for PIAA handlede det først og fremmest om at øge antallet af konverteringer (tilmeldinger og bestillinger) på hjemmesiden.

Og det har de gjort. Markant!

Med det gamle webdesign modtog PIAA i gennemsnit seks bestillinger på kursusmateriale om måneden.

Med det nye har de fået 64!

Og det er ikke, fordi PIAA har brugt store summer på Google AdWords.

Her er budgettet det samme som før.

Den vigtigste årsag er, at det nye webdesign i modsætning til det gamle har designmæssigt fokus på, at brugerne skal foretage en handling på siden - en Call-to-Action (CTA).

PIAAs gamle webdesign (frem til d. 5/9-2014)

Ud over det tydelige fokus på Call-to-Action-elementer er det nye piaa.dk selvfølgelig responsive. Det betyder, at webdesignet er nemt og logisk at anvende fra mobile enheder (tablets og smartphones), og det er vigtigt - ikke mindst for konverteringsraten.

P.t. er det over halvdelen af alle PIAAs kursusmaterialebestillinger, der stammer fra en mobil enhed. Tidligere var der stort set aldrig nogen, der bestilte materialer fra andet end desktopcomputeren.

Næste skridt for PIAA bliver at forankre de gode resultater, som det nye webdesign har givet dem, og her kommer Bleau bl.a. til at hjælpe med SEO og SEM

Skal vi også hjælpe dig, eller er du interesseret i at høre mere om vores arbejde med PIAA?

Udgivet:
5. november 2014
Tags:

Kontaktperson

Alex Høgh Nielsen - Seniorkonsulent

Alex Høgh Nielsen

Seniorkonsulent

E-mail:
Telefon: 38 40 05 35
Mobil: 22 16 19 94

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag