Kan held forberedes?

Du har sikkert før fået hjælp af en kollega, der har siddet med nogle af de samme udfordringer som dig, men i en anden sammenhæng – sikke et held.

Serendipity er et begreb, der har eksisteret siden 1754, og på jysk betyder det at finde uden at søge.

Grunden til at vi bringer et mere end 250 år gammelt begreb på banen, er, at det skaber en god indsigt i arbejdet med vidensdeling på intranettet.

At finde uden at søge bliver nemlig ofte forvekslet med held, og der ligger helt sikkert også nogle af de samme mekanismer bag  men hvad nu hvis held kan forberedes?

Find uden at søge

Hvis I arbejder aktivt med vidensdeling på intranettet, kan I faktisk forberede den slags held, hvor I finder uden at søge – eller får hjælp uden af spørge.

Ved at forbinde flere mennesker og gøre mere viden tilgængelig for hele organisationen, øger I muligheden for, at jeres medarbejdere kan finde uden at søge – og på den måde skaber I mere værdi på intranettet gennem vidensdeling.

Ud over at forbinde mennesker og gøre viden tilgængelig, arbejder vi også med kunstig inteligens, når vi udvikler løsninger.

Med hjælp fra kunstig intelligens lærer vores intranetløsning, moliri, nemlig over tid hver enkelt brugers adfærd at kende – og hjælper på den måde brugerne med at finde uden at søge.

Læs mere om moliri her

Udgivet:
17. november 2016
Tags:
Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag