Google Analytics-tankegangen møder fysiske butikker: Swipely

Nu kan du føre statistik over dine kunders offline købeadfærd.

Nu kan fysiske butikker med et enkelt analyseværktøj kaldet Swipely føre statistik over deres kunders købeadfærd og dermed optimere salget offline.

Men hvordan fungerer det så?

Swiplely handler simpelthen om at analysere kunders købeadfærd ud fra deres kreditkortoplysninger, når de svinger (EN: swipe) kortet igennem kortterminalen. Swipely gemmer kundernes kreditkortoplysninger, behandler dem anonymt og konverterer resultaterne til en oversigt, som kan spore det daglige eller ugentlige salg og spore, om salget stammer fra nye eller eksisterende kunder i butikken.

Tilpasset marketingsindsats og større kundeloyalitet

Med denne mulighed for at spore det fysiske og offline salg betyder det, at du som butiksejer nu har mulighed for at trække på konkrete tal og konklusioner, når din marketingsindsats vurderes. Ved at spore dine kunders offline købeadfærd vil du nemlig kunne tilpasse din marketingsindsats til den enkelte kunde og sikre en større kundeloyalitet, så dine kunder kommer igen.

Velkendt analysemetode i den online handel

At føre statistik over bruger- og købeadfærd og anvende den til at optimere ens salg er et velkendt fænomen inden for online handel. Google Analytics stiller værktøjer til rådighed, som kan generere detaljeret statistik over trafik, trafikkilder, konvertering og salg på ens webløsning.

Vi har stor erfaring i analyse og optimering af hjemmesider med Google Analytics og har anvendt værktøjet i mange af vores optimeringsprojekter for flere kunder heriblandt Fleggaards webshop og kommunesitet fredensborg.dk. Du kan læse mere om deres optimeringsforløb i linkene.

Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at optimere din e-handel eller hjemmeside, så kontakt Simon Langli

Kilde: ClickZ – Marketing News & Expert Advice og Swipely

Udgivet:
1. juli 2013
Tags:
Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag