BleauOptimize for Frederikshavn Kommune

Dataindsamling gør Frederikshavn Kommune klogere på medarbejdernes brug af intranettet

Vi startede forløbet op med et afklarende møde, hvor vi fik defineret nogle klare KPI’er. Kommunen havde et overordnet ønske om fremme evidens for medarbejdernes færden på intranettet, hvorfor vi igennem hele forløbet havde et stort fokus på navigationen. Vi har undersøgt brugeradfærden og fremført data, som viser navigationen fra forsiden, de mest besøgte undersider og de mest besøgte centre. Desuden fandt vi data på hvilke sider der generelt er mest populære og hvilke sider, der stort set ikke bliver brugt. Derudover lagde vi også et stort fokus på medarbejdernes brug af søgeord, dels hvilke søgeord, der oftest bliver benyttet, men også hvilke søgeord, som bruges på specifikke undersider – herunder medarbejdersøgning.

Gennem forløbet har vi sammen med kommunen påvist en diversitet i den måde medarbejderne bruger intranettet på – hvilket betyder at et intranet bør have fokus på et sammenspil mellem sociale- og personlige behov, samtidigt med et flow og en brugervenlighed, der sikrer de bedste arbejdsgange.

Jacob Wenzel – IT, Digitalisering og Velfærdsteknologi:

”Det har været et rigtig fint forløb med mange gode målinger. Forløbet har gjort os klogere på mange punkter, og vi vil bruge vores erfaringer i opbygningen af vores nye intranet. Derudover har det været et overskueligt forløb med fleksibilitet og fokus – og det er et forløb, som jeg gerne vil anbefale til andre kommuner.” 

Udgivet:
6. marts 2015
Tags:

Kontaktperson

Damir Brandic - Forretningskonsulent

Damir Brandic

Forretningskonsulent

E-mail:
Telefon: 52397737

Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag