Anvend SMART marketing og se din forretning blomstre

Ram dine besøgende mere præcist.

Den næste måneds tid vil vi her på bloggen komme med 4 indlæg, som overordnet vil handle om online marketing, og hvordan du kan øge din konvertering med værktøjer fra henholdsvis Dynamicweb og Sitecore. Det første indlæg, som du vil blive introduceret for i dag, vil bl.a. handler om at få et overblik over, hvordan du kan skabe intelligent marketing og planlægge smart målrettet markedsføring gennem disse værktøjer.

I dag er det ikke længere nok at være tilgængelig online – man bliver nødt til at målrette sin kommunikation, så ens brugere finder det, de er kommet efter. På denne måde skaber man værdi for brugerne, som kan fastholde dem og får dem til at komme igen. I sin simple form, så er det netop det, smart marketing handler om. Både Sitecore og Dynamicweb har udviklet et integreret modul i deres CMS platform, som indeholder værktøjer, der hjælper dig med at planlægge og gøre din marketing smartere og kan dermed forbedre din performance online. Vi giver dig her et overblik over de værktøjer, som henholdsvis udbydes i Sitecores Digital Marketing System og i Dynamicwebs Online Marketing Center, så du kan finde ud af, hvad der vil fungere bedst til din virksomheds digitale tilstedeværelse.

Online Marketing Center - Dynamicweb

I Dynamicwebs nyeste version 8 introducerede DW Online Marketing Center (OMC). OMC handler om, hvordan du rammer din målgruppe bedst og giver dig fire grundlæggende værktøjer, som giver dig den viden, du skal bruge for at få succes på nettet. Du kan eksempelvis generere mere trafik, få en lavere afvisningsprocent eller få flere potentielle kunder, som reagerer på din call-to-action. De fire grundlæggende værktøjer i OMC er:

  • A/B Splittest – Test, hvad der virker. Er du i tvivl om, hvad der fungerer bedst på din hjemmeside, kan du teste dit indhold på dine brugere. Opsæt to forskellige versioner, test det på dine brugere, mål resultaterne og implementer den løsning, som testen viser værende den bedste.
  • Lead generering – Identificer dine besøg. Hold øje med dine besøg ved at identificere dine brugere og opbyg en stærk pipeline af potentielle kundeemner, som du kan sende relevante informationer til.
  • Profilering – Analysér dine brugere. Med profilering har du en unik mulighed for at tilpasse din hjemmesides indhold præcis til dine brugere. Du kan identificere forskellige typer besøgende og præsentere dem for målrettet indhold.
  • Rapporter – Lav forbedringer baseret på reelle data. Opret rapporter og hold øje med, hvordan din webløsning opfører sig. Smid gætterier og antagelser væk og få konkrete tal på, hvordan din hjemmeside performer.

Se her en video fra Dynamicweb om OMC.

Digital Marketing System - Sitecore

Sitecores indbyggede modul, Digital Marketing System (DMS), handler om at få viden om din kampagne- og hjemmesideperformance. DMS giver dig fem grundlæggende værktøjer, således at du kan forbedre din konverteringsrate og generere flere kvalificerede leads gennem nettet, e-mail, mobil og de sociale medier. De fem grundlæggende værktøjer i DMS er:

  • Engagement Analytics – Forbedre din ROI. Forstå, hvordan din hjemmeside performer med konkrete tal.
  • Adaptive Print Studio – Fremskynd din publicering på tværs af dine kanaler. Leverer målrettet printet indhold baseret på online brugeradfærd.
  • Sales Intelligence – Få daglige leadrapporter. Skab et bedre salgsflow ud fra konkrete leads og opret alarmer til at planlægge dit salg.
  • Integrated Email Marketing – Optimér din e-mail marketing. En integreret e-mail løsning, hvor du kan anvende besøgs- og brugerdata til at målrette dit kampagneindhold og måle dine leads.
  • Engagement Automation – Organisér og saml kundesamtaler på tværs af kanaler. Hold dine kundesamtaler samlet, selvom din kunde begynder at starte en ny samtale på en ny kanal.

Den smarte del ved brugen af disse online marketingværktøjer i henholdsvis OMC og DMS er sammenspillet mellem elementerne, som kan få din forretning til at blomstre.

I næstkommende blogindlæg vil vi gå mere i dybden med de forskellige værktøjer fra Dynamicwebs OMC og Sitecores DMS, heriblandt hvordan du arbejder med profilering. Har du spørgsmål til ovenstående, er du altid velkommen til at kontakte os for at høre mere.

Udgivet:
3. maj 2013
Tags:
Større digital forretningsforståelse? Kontakt os i dag